Online casino vägrar betala ut din vinst

Updated: oktober 6, 2022

  • villkorSpelautomater och programvara
  • säkerSäkerhet och verifikation
  • hjälpFAQ
  • psykologiPsykologin bakom gambling

Tyvärr värderar inte alla operatörer sitt rykte och bryter ofta mot reglerna. Vad ska man göra när ett casino inte betalar ut dina vinster? Nu ska vi visa dig och förklara det med specifika exempel.

Det första du bör göra (om du registrerat dig via våra affiliate länkar) är att kontakta https://onlinecasinonsvenska.se/ på [email protected] och förklara situationen: varför casinot inte vill betala dina vinster som fastnat på ditt konto. Samt vilken anledning operatören anger för att motivera sina handlingar. Det är viktigt att ange namnet på casinot, din inloggning och göra en förfrågan från samma mailbox som användes vid registreringen av ditt konto. Då kommer våra representanter att hantera problemet. Om du inte registrerade dig via vår hemsida, bör du läsa vidare och vara lite orolig.

Åtgärdsplan när casinot inte betalar dina vinster

Om du begärde ett uttag på dina vinster men inte fick pengarna till din e-plånbok så måste du vänta på kundsupportens mail. Om du inte vill vänta på deras mail måste du själv skriva ett mail till deras kundsupport och förklara situationen. Beroende på resultatet kommer du att vägledas dig till nästa steg. Möjliga orsaker:

Du bröt mot bonusreglerna:

netent contacts playOm ett online casino hänvisar till en överträdelse av reglerna med bonusar och förnekar utbetalningen av din vinst på grund av denna anledning (och endast är villig att betala ut din första insättning), måste du utföra följande steg:

  • Läs reglerna för denna punkt i regler och villkor och hitta den hänvisade regeln på online casinot. Vänligen uppmärksamma när regler och villkor senast uppdaterades. Vanligtvis anges det högst upp på sidan till höger eller längst ner på sidan för regler och villkor på casinots hemsida.
  • Om du besökte casinot via vår webbplats, skicka ditt användarnamn, belopp och operatörens namn till mailadressen [email protected].
  • Om du har brutit villkoren (till exempel spelat med högre insatser än tillåtet eller spelat utslutna spelautomater) bör du veta att casinot kan neka dina vinster. Summan av din första insättning bör returneras till dig. Om casinot försöker konfiskera din ursprungliga insättning, bör du skapa trådar på forum och webbplatser.
  • Vi ska visa ett exempel: Om du konsekvent förlorat pengar under året och nu begärt ett uttag på 5% av de förlorade pengarna. Om casinot verkligen bryr sig om sitt rykte (och bryr sig om dig som spelare) så borde du skriva till casinot i samma anda: ”Jag är en lojal spelare och har spelat på ert casino i över 1 år. Jag råkade missa meningen i era regler och villkor som anger att det är förbjudet för spelare att satsa mer än X. Jag visste inte att omsättningar är förbjudna i dessa spelautomater (eller visste inte att insatser på sådana spel är förbjudna). Försök att förstå min situation och förlåt mig för detta misstag. Annars kan ni blockera mitt konto för alltid. ”Om du följer detta exempel så bär det oftast frukter, om det omtvistade beloppet är litet.

Problem med kontoverifikation och identitetsbevis

Ibland hänvisar operatören till den dåliga kvaliteten på foton, dokumenten, certifikatet eller liknande. Mest sannolikt vill casinot inte betala pengarna som du vann och hänvisar till reglerna angående formell verifiering. Då måste du göra följande:

  • Om du har registrerat dig via våra länkar, skicka ett mail till [email protected] med ditt användarnamn, operatörens namn och en beskrivning av problemet.
  • Om utbetalningsbeloppet är stort kan du bli tillfrågad att skicka notariserade kopior av dina dokument. Denna tjänst kostar omkring 10 euro hos valfri notarie.
  • Du kan också be kundsupportteamet att blockera ditt konto, fram tills ditt uttag skickas. Vanligtvis kommer denna förfrågan att kontrolleras direkt.

Hänvisning till stycket i reglerna om vägran att betala pengar utan förklaring

netent comissionI vissa fall hänvisar casinot till följande regel: att vägra utbetalningen av pengar till valfri spelare utan förklaring. Denna regel kräver en detaljerad granskning. Om du får ett sådant e-postmeddelande och inte har brutit mot casinots regler, måste du göra följande:

  • Skicka ett mail till [email protected] med ditt användarnamn, casinots namn och beskrivning av problemet. Det blir bättre om du gör en skärmdump av e-postmeddelandet som du har fått från casinot.
  • Du måste fortsätta med dina påtryckningar och säga att du kommer att anmäla casinot till spelmyndigheterna. Om online casinot tillhör en grupp av företag så är det bättre att informera deras ledning (Everymatrix, Softswiss etc.).
  • Du måste skriva till spelkommissionen som utfärdat licensen för det specifika casinot. Vanligtvis kan denna information hittas på casinots sidfot (eller i casinots villkor). Skicka beskrivningen på engelska, bifoga skärmdumpar av e-post och kontosaldo. Det kan göras med hjälp av följande kontaktuppgifter: Malta: [email protected] UK gambling commision (Om casinot har en brittisk licens) [email protected]
  • Skriv till företaget (speciellt om det omtvistade beloppet är enormt. Om vinsten inträffade på en NetEnt-spelautomat), så är det bättre att kontakta företaget Net Entertainment. Skicka ett brev på engelska med en detaljerad beskrivning av problemet samt skärmdumpar. Kontaktuppgifter: E-post: [email protected], [email protected] eller [email protected]. Du kommer alltid att få ett svar.
  • Skriv dina klagomål i olika gambling forum.
  • Om samtliga punkter ovan inte fungerar ska du skicka e-post till administratörerna på spelwebbplatserna och forumen. De ska kunna förstå ditt fall och publicera en artikel om händelsen. Kom ihåg att inkludera skärmdumpar av chatt och e-post. Om casinot bryr sig om sitt rykte så skall det fungera.

Vilket casino du ska spela på

Tänk dig att du spelar på ett casino, vinner 3 000€ och begär ett uttag. Du ombeds att skicka dina dokument för kontoverifiering. Hela processen kan ta upp till 3 dagar. Under den här tiden kan du avbryta betalningen och börja spela igen. Många spelare kommer att göra det och förlora hela beloppet. Casinon som inte värderar sina spelare använder detta som ett trick för att försena verifieringsprocessen. Tillförlitliga och pålitliga operatörer tillåter dig att låsa kontotsaldot tills betalning genomförs. Du kan fortfarande logga in och ut, men du kan inte avbryta utbetalningen och fortsätta spela.

Spelare recensioner (0)
Lägg till ditt betyg 0 folk röstade

Lägg upp din recension
100 tecken kvar

Din recension har skickats
Okej
Till upp